zielona kawa

Zielona kawa w diecie

Właściwości zielonej kawy

Tak jak zostało wspomniane powyżej skuteczność kawy zielonej w przypadku odchudzania została potwierdzona naukowo. kwas chlorogenowy w zielonej kawie ogranicz wchłanianie glukozy z pożywienia o 7 procent zarówno u osób zdrowych, jak również chorych na cukrzycę. Warto również podkreślić, że kwas chlorogenowy należy także do polifenoli, czyli przeciwutleniaczy. Dzięki temu opóźnia i hamuje rozwijające się zmiany nowotworowe we wczesnym stadium. Zielona kawa wpływa również ochronnie na wątrobę oraz wzmacnia nasz układ immunologiczny. Zawiera również mniejsze ilości innych polifenoli, takich jak kwas salicylowy, który działa przeciwgorączkowo i przeciwzapalnie, kwas galusowy i gentyzynowy, zwalczające bakterie i wirusy.

Jak przygotować zieloną kawę

Zieloną kawę przyrządza się w sposób identyczny, jak jej czarną siostrę. Dwie – trzy łyżeczki zmielonych ziaren należy wsypać do filiżanki i zalać wodą, ale nie wrzątkiem, ponieważ takie działanie mogłoby zniszczyć obecne w niej substancję. Optymalną temperaturą jest 70-90 stopni. Zalaną filiżankę odstawiamy na kilka minut, aż kawa się zaparzy. Ponieważ w smaku zielona kawa nie jest zbyt bogata można dosłodzić ją cukrem, ksylitolem lub miodem oraz dolać do napoju nieco mleka. Optymalna ilość zielonej kawy to dwie, trzy filiżanki dziennie. Najlepiej jeśli jest ona uzupełnieniem niskokalorycznej diety odchudzającej.