6 October 2022

Stres zajadany ze zdrowiem

Każdemu przydarzają się takie okresy, kiedy napięte nerwy dają się szczególnie we znaki. Co wówczas należy robić? Naturalną reakcją jest jedzenie słodyczy, unikanie gotowania i jedzenie fast foodów. Z czasem niestety wchodzi to w krew i nawet kiedy źródło stresu zniknęło człowiek wciąż utrzymuje wysoki poziom napięcia, kortyzolu i innych hormonów stresu, ponieważ tak właśnie wpływają na organizm złe nawyki żywieniowe. Jedzenie produktów pełnych przysłowiowej chemii sprawia, że organizm staje się wyczerpany. Trudno mu bowiem poradzić sobie z ich efektywnym trawieniem. Mogą pojawiać się bardzo dokuczliwe wahania nastroju, a nawet napady lęku. Aby temu zapobiec, a jednocześnie zwiększyć swoje szanse na wyjście z sytuacji stresowej obronną ręką, trzeba wybrać żywność naturalną. Postawić na witaminy i minerały, a także antyoksydanty. Stres oznacza większą liczbę wolnych rodników, z którymi można walczyć właśnie z pomocą przeciwutleniaczy. Dzięki nim budowana jest odporność, a dieta bogata w substancje odżywcze wpisuje się w podnoszenie poziomu hormonów szczęścia.

Previous post Zdrowie dla każdego
Next post Zdrowo się odżywiać